بررسی و مقایسه

راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

 

راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو در حال حاضر یکی از کسب‌ و کارهای محبوب و پرطرف‌دار است. چراکه از طریق راه‌ اندازی چنین فروشگاه و یا مرکز خریدی، سود قابل‌ توجهی به دست خواهید آورد و به موقعیت و جایگاه بالای اجتماعی هم دسترسی پیدا خواهید کرد. اما برای راه‌ اندازی این کسب‌ و کار نیز مانند دیگر مشاغل باید به نکات خاصی توجه داشته و شرایط ویژه‌ای را در نظر بگیرید تا به سود و بازدهی مورد نظر خود دست پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در این زمینه بپردازیم تا افرادی که به‌ دنبال راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو هستند با دشواری خاصی مواجه نشوند.

 

راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو چگونه کسب‌ و کاری است؟

 

همان‌طور که می‌دانید یک خودرو از قطعات ریز و درشت بسیار زیادی به‌ وجود آمده است. برخی از این قطعات پس‌ از گذشت مدت زمانی خاص، کهنه و فرسوده خواهند شد و بعضی نیاز به تعویض پس‌ از بروز یک تصادف و یا ضربه سنگین دارند.

در این شرایط دارندگان خودروها باید به لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود دسترسی داشته باشند تا این قطعات را با قطعات اصلی جایگزین کرده و به عملکرد مناسب خودروی خود کمک کنند.

با این توضیح و به‌ طور مشخص، فروشنده لوازم یدکی و یا مغازه و مرکز خرید این لوازم، فرد و یا فروشگاهی است که لوازم و تجهیزات یدکی انواع مختلف اتومبیل‌های داخلی و یا خارجی را فراهم نموده و آن‌ها را در اختیار متقاضیان و خریداران قرار می دهد و سپس هزینه‌ای را به‌ عنوان قیمت جنس و هزینه‌ای را هم به‌ منظور سود از مشتریان خود دریافت می‌نماید.

 

همچنین بخوانید : پر سود ترین قطعات خودرو

 

سرمایه مورد نیاز برای راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش‌ از راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار به آن توجه داشته باشید، میزان هزینه و یا سرمایه اولیه‌ای است که برای شروع کار به آن نیاز خواهید داشت.

بنابراین پیش‌ از این‌که به فکر راه‌ اندازی یک فروشگاه و یا مغازه برای فروش لوازم یدکی انواع مختلف خودروهای ساخت داخل و یا حتی خارجی باشید باید به سرمایه مورد نیاز برای این کار هم فکر کنید تا با دشواری و چالش‌های جدیدی مواجه نشده و با خیالی آسوده به این کار قدم بگذارید.

یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنید، هزینه مربوط به رهن و یا اجاره یک مغازه مناسب است. میزان سرمایه اولیه‌ای که برای این کار نیاز خواهید داشت، به چند عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها مکان و یا موقعیت قرارگیری ملک مورد نظرتان است.

از سوی دیگر  و علاوه‌ بر پرداخت این هزینه به قفسه‌بندی مغازه خود نیز نیاز خواهید داشت تا بتوانید تمامی اجناس و لوازم را به‌ خوبی و با نظم و ترتیب مناسب در آن‌ها جای دهید. برای شروع این کار به کانتر نیز نیاز پیدا خواهید کرد که برای فروشنده ضروری و اساسی است.

در حقیقت می‌توان گفت بیشترین میزان سرمایه که برای راه‌ اندازی یک مغازه و یا واحد فروشگاهی لوازم یدکی به آن نیاز دارید موارد ذکر شده است. هرچند شما می‌توانید از امکانات بیشتری به‌ منظور لوکس‌تر و جذاب‌تر ساختن ظاهر مغازه‌ خود نیز کمک بگیرید تا مغازه‌ای بسیار شیک و مورد پسند مشتری داشته باشید.

یکی دیگر از سرمایه‌های اولیه و مورد نیاز برای این کار، سرمایه خرید لوازم یدکی است. برای این خرید باید بودجه بالایی در نظر بگیرید. هرچند میزان خرید لوازم یدکی با توجه به متراژ و مساحت مغازه و یا فروشگاه شما متفاوت خواهد بود.

بسیاری از افرادی که به فکر راه‌ اندازی لوازم یدکی خودروهای مختلف داخلی و یا حتی خارجی هستند، اما سرمایه اولیه و بودجه‌ کافی برای این کار در اختیار ندارند، به راهکارهای دیگری می‌اندیشند تا بودجه مورد نیاز را تأمین کنند.

یکی از مهم‌ترین این راهکارها این است که هزینه مورد نیاز برای تدارک دیدن فروشگاه و یا مغازه را فراهم کرده و سپس به‌ عنوان واسطه مشغول به فعالیت می‌شوند و نمایندگی لوازم یدکی خودروهای مورد نظر خود را از شرکت‌ها دریافت می‌نمایند. در این شرایط این افراد باید سودهای حاصل از فروش را براساس توافقی که با شرکت مورد نظر انجام داده‌اند، محاسبه و سپس دریافت نمایند.

 

مکان و موقعیت مناسب برای راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

 

یکی دیگر از فاکتورها و نکات بسیار مهمی که باید پیش‌ از راه‌ اندازی کسب‌ و کار فروش لوازم یدکی انواع مختلف خودروهای ساخت داخل و یا خارجی به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن مکان و موقعیت مناسب است.

از آن‌ جایی‌ که توجه به این عامل نقش بسیار مؤثری در جلب نظر مشتریان و افزایش سود و بازدهی شما خواهد داشت پس باید به آن اهمیت زیادی بدهید. بهتر است مکانی را برای تأسیس و راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو در نظر بگیرید که هم‌ردیف و یا هم‌راسته با صنف لوازم یدکی و یا قطعه فروشان خودروها باشد.

در نظر گرفتن چنین موقعیتی باعث می‌شود که رقابت بسیار بالایی میان شما و سایر هم‌صنفانتان صورت بگیرد. اما با این‌ حال از مزایای فراوانی هم برخوردار خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو در چنین موقعیت مکانی، این است که از همان ابتدای تاسیس، تعداد بسیار زیادی از مشتریان به مغازه‌ شما رفت‌ و آمد خواهند کرد.

به‌ همین دلیل هم امکان فروش بسیار بالایی خواهید داشت. از سوی دیگر شما می‌توانید چنین فروشگاهی را در نزدیکی تعمیرکاران و یا مکانیکی‌های خودرو تأسیس و راه‌ اندازی کنید. چراکه صاحبان این کسب‌ و کارها به قطعات و لوازم یدکی خودروهای مختلف نیاز پیدا خواهند کرد و این امکان وجود دارد که مغازه و یا فروشگاه شما را برای خرید در نظر بگیرند.

بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند این کسب‌ و کارها را در مکان‌هایی راه‌ اندازی کنند که بیش‌ از سایر اماکن، شلوغ و پر رفت‌ و آمد است. در این‌ صورت نیز در دسترس و در معرض دید تعداد بسیار زیادی از افراد قرار خواهید گرفت و احتمال این‌که این افراد فروشگاه شما را برای خرید تجهیزات یدکی موردنیاز اتومبیل خود در نظر بگیرند بسیار بالا خواهد بود.

 

میزان سود و درآمد ماهیانه راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو

 

بسیاری از افراد پیش‌ از تأسیس یک کسب‌ و کار به میزان درآمد و سودی فکر می‌کنند که از طریق آن شغل به دست خواهند آورد. این موضوع در هنگام راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو نیز موضوع بسیار بااهمیتی است. چراکه اگر یک شغل درآمد کافی و مناسب نداشته باشد افراد از ورود به آن صرف‌نظر خواهند کرد.

به‌ طورکلی و با توجه به نیاز بسیار بالای دارندگان خودروهای داخل کشور به لوازم و قطعات یدکی، شما سود بالایی از این کسب‌ و کار دریافت خواهید نمود. اما با این‌ وجود میزان درآمد و سودتان به نکات دیگری هم وابسته است.

یکی از مهم‌ترین این عوامل حجم فروش قطعات یدکی به‌ صورت ماهیانه خواهد بود. میزان تخفیف‌های ارائه‌شده و یا حاشیه سود از دیگر عوامل مؤثر بر میزان درآمد ماهیانه شما در این کسب‌ و کار است. در حالت معمول و براساس موقعیت مکانی که مغازه شما در آن واقع شده و به‌ صورت میانگین می‌توان گفت حاشیه سود این کسب‌ و کار چیزی در حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود که میزان بالایی است.

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر میزان سود و درآمد ماهیانه شما پس‌ از راه‌ اندازی لوازم یدکی خودروهای مختلف، محل قرارگیری مغازه و یا فروشگاهتان است. برای نمونه اگر شما مغازه خود را در تهران تأسیس و راه‌ اندازی کنید، به درآمد و سود متفاوتی نسبت‌ به زمانی دست پیدا خواهید کرد که مغازه‌تان در یک استان واقع شده و یا در یک شهرستان نسبتا دور باشد.

با این‌ حال مجموعه راهکارهایی وجود دارد که از طریق اجرای آن‌ها قادر به توسعه کسب‌ و کار و دستیابی به سود و درآمد بسیار بیشتر خواهید بود. برای این منظور باید در زمینه بازاریابی و تبلیغات محصولات خود فعال باشید تا به فروش بیشتر کمک کنید.

از سوی دیگر نباید مشتری به مغازه شما وارد شده و با نبود جنس و یا کمبود آن مواجه شود. پس توجه داشته باشید که در تمامی ایام و موقعیت‌های گوناگون جنس‌های خود را جور و تکمیل گردانید تا مشتریان از دست شما راضی و خشنود باشند و برای دفعات بعدی نیز مغازه شما را برای خرید در نظر بگیرند.

یکی از مهم‌ترین راهکارها به‌ منظور افزایش درآمد ماهیانه و سود بیشتر پس‌ از راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو، عدم فروش قطعات معیوب و یا تقلبی و غیر اصل به مشتریان است. این کار به‌ طور حتم، مشتریان شما را ناراضی خواهد کرد.

پس سعی داشته باشید قطعات و لوازمی را خریداری نموده و در اختیار مشتریان خود قرار دهید که اصل و اورجینال هستند تا مشتری به کسب‌ و کار و فروشگاه شما اعتماد کند. برای دستیابی به درآمد و سود بیشتر می‌توانید از امکانات موجود در فضای مجازی و یا کانال‌های اجتماعی هم استفاده کنید.

با راه‌ اندازی چنین کانال و یا صفحاتی می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز در زمینه کسب‌ و کار خود و یا قطعات و لوازم مورد نیاز برای خودروهای گوناگون را در اختیار مخاطبان قرار دهید. این عامل در شکل‌گیری ذهنیت مثبت مخاطبان نسبت‌ به شما و کسب‌ و کارتان تأثیر قابل‌ توجهی خواهد داشت.

شما می‌توانید هم‌زمان با راه‌ اندازی لوازم یدکی خودرو به‌ صورت حضوری یک کسب‌ و کار اینترنتی در این حوزه نیز تأسیس کنید. در این‌ صورت کاربران بسیار زیادی به صفحه و یا وب‌سایت شما وارد خواهند شد و امکان فروش لوازم یدکی خودروهای مختلف به‌ صورت فرامنطقه‌ای، فرا استانی و یا گاه فراملی را هم تجربه خواهید کرد.

در سایت اینفویدک نیز می توانید اطلاعات فروشگاه لوازم یدکی خود را ثبت کنید تا به شمار بسیار زیادی از مشتریان از سراسر کشور دسترسی پیدا نمایید.

 

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا