بررسی و مقایسه

انواع برند لوازم یدکی خودرو

انواع برند لوازم یدکی خودرو

 

افرادی که تمایل به خرید لوازم یدکی برای خودروی خود دارند به نکات زیادی توجه می‌کنند. یکی از مهمترین نکات در این شرایط، در نظر گرفتن برند و یا مارک لوازم یدکی خودروها است. بیشتر افراد تمایل به خرید قطعات و تجهیزاتی دارند که توسط برندهای مشهور و معتبر طراحی و تولید شده و در بازار مصرف وجود دارند. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان به ساخت این قطعات و لوازم اشتغال دارند که بسیاری از آن‌ها توانسته‌اند جایگاه قابل قبولی را برای خود دست و پا کنند و در زمره بهترین برندهای لوازم یدکی خودرو قرار بگیرند. برای افرادی که تمایل به خرید قطعات یدکی دارند شناخت انواع برند لوازم یدکی خودرو ضرورت اساسی دارد.

 

به همین دلیل هم در این مقاله قصد معرفی انواع برند لوازم یدکی خودروهای مختلف را داریم که جایگاه قابل قبولی در بازار مصرف داشته و توانسته‌اند مشتریان و مصرف کنندگان خود را راضی و خشنود نگه دارند.

 

1.شرکت امکو

 

یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌هایی که در معرفی و بررسی انواع برند لوازم یدکی خودرو با آن روبه‌رو می‌شویم شرکت سازنده امکو است. این شرکت توانسته برخی از لوازم و قطعات یدکی مورد نیاز خودروهای مختلف داخلی و خارجی از نوع سبک و یا سنگین را تولید کرده و نیازهای بازار را تامین نماید.

این مجموعه سازنده در فرایند تولید قطعاتی از قبیل لنت ترمز، دیسک و صفحه کلاچ و … و یا مونتاژ این لوازم فعال است. شرکت امکو در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده و به دلیل بهره‌مندی از تکنیسین‌های باتجربه و همکاری با مهندسین خبره، توانسته جایگاه قابل قبولی در بازار لوازم یدکی به دست آورد.

این شرکت تاکید و تمرکز اصلی و اولیه خود را بر تولید محصولات با کیفیت و رقابت پذیر قرار داده است. به نحوی که از نظر کیفیت با محصولات اورجینال رقابت می‌کنند. چشم انداز عمده و اصلی این مجموعه، تولید لوازم یدکی در سطح جهانی است.

 

2.شرکت پارسیان خودرو

 

برای اینکه انواع برند لوازم یدکی خودروهای مختلف را بشناسید، لازم است با شرکت و مجموعه صنعتی پارسیان خودرو و محصولات آن نیز آشنا شوید. شرکتی که در زمینه تولید قطعات و لوازم یدکی سابقه بیش از ۵۰ سال دارد.

این مجموعه هدف اصلی و اولیه خود را تولید قطعاتی از قبیل لنت ترمز دیسکی و کفشکی برای خودروهای سبک و سنگین به ویژه خودروهای ساخت داخل قرار داده است و سعی خود را به کار گرفته تا این قطعات را بدون ماده سمی آزبست فراهم کند و در این فرایند به استانداردهای روز دنیا نیز توجه داشته باشد. به نحوی که محصولات و قطعات یدکی مورد نظر این شرکت تحت لیسانس مجموعه آلمانی TMD Friction فرایند ساخت خود را پشت سرمی‌گذارند.

این مجموعه توانسته چندین گواهینامه معتبر و بین المللی مدیریت کیفیت در صنعت خودرو و مدیریت بهداشت و ایمنی محصولات را نیز از شرکت آلمانی DQS دریافت نماید و به عنوان واحد نمونه تولیدی و صنعتی از سوی اداره استاندارد ایران طی سالیان اخیر شناخته شود.

تمامی محصولات و لوازم یدکی این برند مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده و توانسته‌اند فاکتورهای مورد نیاز یک محصول با کیفیت را از آن خود کنند. برخورداری از قیمت مناسب و متناسب با ویژگی‌ها و کیفیات محصولات، یکی دیگر از مزایای لوازم یدکی این برند سازنده است.

ایساکو یکی از مارک های لوازم یدکی خودرو

 

3.شرکت ایران خودرو

 

در بررسی و معرفی انواع برند لوازم یدکی خودرو، شرکت ایران خودرو یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایرانی است. این شرکت با نام و عنوان تجاری ایساکو نیز شناخته شده و معروف بوده و تجربه و تخصص بالایی در زمینه تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو و سایر خودروها دارد.

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۵۶ و در قالب یک شرکت سهامی خاص راه اندازی شد و برنامه و هدف اصلی خود را خرید و فروش، صادرات و واردات انواع خودروهای سواری از قبیل اتوبوس، کامیون، وانت و … قرار داد.

یکی دیگر از اهداف این مجموعه ارائه خدمات پس از فروش به تمامی محصولات ایران خودرو بوده و در زمینه تهیه و توزیع و یا خرید و فروش، صادرات و واردات قطعات یدکی انواع مختلف خودروها و ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها نیز فعالیت داشته است.

لوازم یدکی شرکت ایران خودرو ایساکو، در بسته‌بندی‌هایی با رنگ آبی روانه بازار مصرف شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. بر روی این بسته‌بندی لوگوی شرکت ایران خودرو نیز درج شده است. شما می توانید از طریق مشاهده هولوگرام ویژه شرکت ایران خودرو بر روی بسته بندی محصولات، این قطعات را تشخیص دهید.

 

4.شرکت امیرنیا

 

شرکت تولیدی و صنعتی امیرنیا یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که باید در معرفی و بررسی انواع مارک لوازم یدکی خودرو با آن آشنا باشید. این واحد تولیدی و صنعتی در سال ۱۳۶۹ و در تبریز تاسیس شد و هدف خود را کمک به پیشبرد و توسعه صنعت ایران و خودروسازی آن قرارداد.

بیشترین فعالیت این مجموعه در حوزه طراحی و تولید و صادرات قطعاتی از قبیل سیستم تعلیق و فرمان خودروهای سواری است. وجود چند ویژگی و مزیت منحصر به فرد باعث شده تا این مجموعه به عنوان پیشرو در زمینه تامین قطعات یدکی خودرو در خاورمیانه شناخته شود.

از جمله این ویژگی‌ها و مزایا می‌توان به گستره وسیع و فراوان محصولات و قطعات یدکی اشاره کرد. محصولاتی که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از سوی دیگر قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای هم دارند.

قطعات و لوازم تولید شده توسط این مجموعه صنعتی به طور کامل مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده و لذا توانسته‌اند توجه و اقبال مشتریان و خریداران را به دست آورند.

 

5.شرکت الما

 

شرکت الما یکی دیگر از مجموعه‌های سازنده قطعات و لوازم یدکی خودرو در کشور ایران است. این گروه بازرگانی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده و در حوزه تهیه و توزیع قطعات یدکی خودروهای مختلف فعال است.

این مجموعه تجاری هدف اصلی خود را تولید قطعات با کیفیت قرار داده و سعی خود را به کار گرفته است تا با تحویل به موقع قطعات و رساندن آن‌ها به دست مشتریان، رضایت آنان را جلب نماید.

توزیع بسیار گسترده یکی دیگر از ویژگی‌های این مجموعه تجاری است. قطعات تولید شده و توزیعی این گروه بازرگانی از بسته‌بندی‌های بسیار مناسب و مقاومی برخوردار بوده که در جلب رضایت مشتریان بی‌تاثیر نبوده است.

رنو جنیون پارت و انواع برند لوازم یدکی خودرو

 

6.شرکت رنو جنیون پارت

 

در ادامه مبحث معرفی و بررسی انواع برند لوازم یدکی خودرو به شرکت رنو جنیون پارت خواهیم رسید. این شرکت سازنده، برند لوازم یدکی خودروهایی است که توسط کمپانی رنو ساخته شده‌اند.

اگر می‌خواهید لوازم یدکی اصل این کمپانی را بشناسید باید به این موضوع توجه کنید که این لوازم و قطعات در بسته‌بندی‌هایی که رنگ سفید و یا خاکستری دارند جای گرفته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر بر روی این بسته‌بندی‌ها یک هولوگرام خاص به چشم می‌خورد. نحوه ثبت این هولوگرام به گونه‌ای است که با تغییر دادن زاویه و محل قرار گرفتن در نور خورشید، تغییر رنگ خواهد داد.

 

7.شرکت سایپا یدک

 

گروه و شرکت صنعتی سایپا یدک در واقع برند اصلی سازنده لوازم یدکی خودروهای مجموعه و کمپانی سایپا ( لوازم یدکی سایپا ) است. سایپا یدک فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز نموده و به توزیع و فروش قطعات خودروهای مجموعه سایپا اقدام کرد.

لوازم یدکی تولید شده توسط این مجموعه در بسته‌بندی‌هایی با رنگ طوسی روانه بازار مصرف شده و عکس و آرم و نوشته سایپا نیز با دو زبان فارسی و انگلیسی بر روی آن درج شده است. یکی دیگر از علائمی که مشخص می‌کند لوازم و قطعات مورد نظر شما اصل هستند، درج عبارت Genuine part کنار لوگوی این شرکت سازنده است. عبارتی که رنگ نارنجی دارد.

از سوی دیگر شما می‌توانید از طریق مشاهده هولوگرام ویژه شرکت سایپا یدک نیز این محصولات را مورد شناسایی قرار دهید. این هولوگرام نیز بر روی بسته‌بندی قطعات وجود دارد.

 

8.شرکت موبیس

 

یکی دیگر از مجموعه‌های تولید کننده قطعات یدکی که باید در بررسی انواع مارک لوازم یدکی خودروهای مختلف با آن آشنایی کافی داشته باشید برند سازنده موبیس است. این برند را می‌توان تولید کننده قطعات و لوازم یدکی اصل خودروهای شرکت هیوندای و کیا به شمار آورد.

اگر می‌خواهید قطعات اصلی تولید شده توسط این برند را شناسایی کرده و به خرید آن‌ها دست بزنید باید پیش از هرچیز به بسته‌بندی آن‌ها توجه کافی داشته باشید. لازم است بدانید که لوازم یدکی اصل شرکت موبیس در بسته‌بندی‌هایی به رنگ آبی فراهم شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردند.

شما می‌توانید عبارت و کلمه موبیس درج شده بر روی آن را به زبان لاتین نیز مشاهده کنید و سپس به خرید مطمئن لوازم یدکی اصل و اورجینال دست بزنید.

 

9.شرکت هیوندای جنیون پارت

 

اگر تمایل به بررسی و شناخت انواع برند لوازم یدکی خودروهای مختلف داخلی و خارجی دارید بهتر است با شرکت و مجموعه هیوندای جنیون پارت نیز به میزان کافی آشنا شوید.

این شرکت سازنده، قطعات اصل و لوازم یدکی اورجینال خودروهای کمپانی هیوندای را فراهم نموده و به بازار مصرف ارائه می‌دهد. برای شناسایی هر چه بهتر قطعات اصل این مجموعه باید در ابتدا به بسته‌بندی آن‌ها توجه داشته باشید.

این قطعات در بسته‌بندی‌هایی که رنگ آبی داشته و با یک نوار آبی رنگ نیز تزئین شده‌اند در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. یکی دیگر از نشانه‌های اصل بودن این قطعات، لوگوی هیوندای درج شده بر روی بسته‌بندی است. بر روی این کارتون‌ها عبارت Genuine part نیز به چشم می‌خورد که نشان از اصل بودن کالا است.

پس از بررسی دقیق انواع برند لوازم یدکی خودرو می­توانید به راحتی دست به انتخاب زده و بهترین این قطعات را برای اتومبیل خود فراهم سازید.

 

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا