رپورتاژ

آشنایی با دستگاه تجهیزات آپاراتی با کیا صنعت

اتو سرویس های آپاراتی معمولاً به دو دسته تقسیم می گردند، دسته اول مشغول به خدمات تعویض روغنی، تعمیرات و تعویض لاستیک و بالانس تایر بوده و دسته دوم نیز مشغول به خدمات فروش رینگ و لاستیک  هستند که البته خدمات مربوط به پنچرگیری و بالانس لاستیک را نیز انجام می‌ دهند.

در ادامه به ابزارآلاتی که این اتو سرویس ها به آن احتیاج دارند خواهیم پرداخت و بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.

 

تجهیزات آپاراتی چیست؟

تجهیزات آپاراتی شامل ابزارآلاتی هستند که در خدمات مربوط به خودرو شامل خدمات تعویض روغنی مورد استفاده قرار می گیرند.

این تجهیزات تعمیر گاهی به دو دسته ابراز آلات  کوچک و بزرگ تقسیم می شوند، در دسته اول  مجموعه ای از آچار ها و پیچ گوشتی ها و دیگر ابزار های مربوط به پنچرگیری را داریم و در دسته دوم  دستگاه هایی چون لاستیک درار، دستگاه تنظیم باد یا پمپ باد، دستگاه کمپرسور، دستگاه مولد نیتروژن، جک سوسماری بادی و بسیاری ابزار آلات دیگر را دارا هستیم.

 

معرفی تجهیزات آپاراتی

·        تنظیم باد

درجه باد اتوماتیک، درجه باد کامپیوتری یا در نهایت دستگاه تنظیم باد، دستگاهی است که در اتو سرویس های پنچرگیری مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به صورت اتوماتیک فرایند تزریق و تنظیم فشار باد لاستیک ها را در دست دارد.

این دستگاه برای انواع لاستیک های خودروهای سواری و ماشین های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیم باد برای لاستیک ها بسیار مهم است چرا که باعث افزایش طول عمر آنها می گردد، همچنین تنظیم باد باعث کاهش مصرف سوخت ماشین نیز می شود و هزینه مصرف سوخت را پایین می آورد.

چنانچه می خواهید یک اتو سرویس مدرن را تاسیس کنید، داشتن این دستگاه برای شما  بسیار کارآمد است.

·        دستگاه لاستیک درار

از دیگر ابزارآلات مهم در اتو سيروس ها می توان به دستگاه لاستیک درار اشاره کرد. از این دستگاه دو نوع در بازار موجود است. لاستیک درار سبک، که برای تعویض لاستیک خودروهای سواری استفاده می شود و لاستیک درار سنگین، که برای تعویض لاستیک خودروهای سنگین مانند کامیون بهره گیری می شود. دستگاه های لاستیک درآر چندین  مدل دارند که شامل سه مدل تیوب لس دار،  هلپر دار و کمر شکن می شوند.

·        کمپرسور

این دستگاه نیز جزء اصلی ترین دستگاه ها، در اتو سرویس های مدرن است. دستگاه تنظیم باد یا پمپ باد در حجم های ۲۵۰ لیتری تا ۱۰۰۰ لیتری در بازار موجودند و دارای دو شکل عمودی و افقی هستند. در اتو سرویس ها بسته به نیاز خود می توانید از این دستگاه ها بهره برداری کنید.

·        جک بادی

جک بادی از انواع جک های سوسماری موجود در بازار است. این جک  از کاربردی ترین ابزار آلات تمامی خدمات مربوط به خودرو محسوب می شوند. این خدمات شامل  آپاراتی ها و پنچرگیری ها، تعمیرات مکانیکی، تعویض لاستیک و بسیاری دیگر می شوند.

برند هایی که  بیشتر در بازار ایران یافت می شوند برای کشورهای ایران،  اسپانیا،  ایتالیا و چین است. این جک ها هم برای ماشین آلات سبک و هم برای ماشین آلات سنگین به کار می روند. در اتو سرویس های مدرن با توجه به نیاز مشتریان این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

·        بالانس چرخ

نکته ای که هنگام رانندگی  بسیار حائز اهمیت است، بالانس بودن چرخ های ماشین است.  بالانس بودن چرخ های ماشین به این معناست که شما رانندگی راحت و بدون لرزش فرمان خودرو را تجربه خواهید کرد. همچنین بالانس کردن چرخ ها موجب افزایش طول عمر لاستیک ها نیز می گردد،  چرا که از فرآیند لاستیک سابی جلوگیری می کند.

دستگاه بالانس تایر خودرو در بازار با نام های دیگری چون دستگاه بالانس کامپیوتری،  تلویزیونی،  دیجیتال،  روکار،  درجا و بسیاری دیگر موجود است. این دستگاه وظیفه بالانس کردن  چرخ های خودرو را بر عهده دارد.

·        نیتروژن ساز

دستگاه باد نیتروژن یا مولد نیتروژن دستگاهی است که اکسیژن یا هوا را در درون خود به نیتروژن تبدیل کرده و به تایر ها تزریق می کند.  این دستگاه اکسیژن یا هوا را از دستگاه کمپرسور یا پمپ باد دریافت می کند و در طی  عملیاتی  در درون خود،  آن را به نیتروژن خالص تبدیل می‌کند و در نهایت به لاستیک های خودرو انتقال می دهد.

این فرایند،  امروزه در میان رانندگان خودرو از استقبال بالایی برخوردار شده است، چرا که استفاده از باد نیتروژن به جای اکسیژن در تایر خودروها به عملکرد بهتر این لاستیک ها کمک می کند.

باید بدانید که این دستگاه در تمام اتو سرویس های مدرن موجود نیست و وجود آن را می ‌توان یک مزیت رقابتی در میان اتو سرویس ها دانست.

قیمت ابزار های آپاراتی

همانطور که می دانید قیمت کالاها وابستگی بسیاری به قیمت ارز دارد و نوسانات موجود در بازار برای این روز ها سبب شده است که نتوانیم قیمت دقیق و درستی برای انواع کالاها در نظر بگیریم.

به همین دلیل هر زمان که قصد خرید هر کدام از ابزارهای تعمیرگاهی یا آپاراتی را داشتید؛ با کارشناسان فروشگاه کیاصنعت در تماس باشید.

 

تجهیزات آپاراتی از کجا بخریم

فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان از میان انبوه فروشگاه هایی که به فروش این دستگاه ها مشغولند از معتبرترین ها  در بازار است. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما بهترین دستگاه ها مانند دستگاه لاستیک درار که بالاتر به آن اشاره کردیم و یا دستگاه شارژ گاز کولر را با کیفیت ترین و بهترین قیمت ها از ما خریداری فرمایید. مشاوران تیم ما در خرید این دستگاه ها شما را راهنمایی می کنند.

 

جمع بندی از مطالب

همانطور که گفته شد اتو سرویس ها برای انجام فعالیت های خود به ابزارآلاتی احتیاج دارند که این ابزار آلات در بازار با قیمت های مختلفی موجودند. همچنین این دستگاه ها کاربردهای مختلفی دارند و داشتن بعضی از آنها چون دستگاه مولد نیتروژن دارای مزیت رقابتی است.

اگر قصد دارید یک  اتو سرویس مدرن تاسیس کنید،  خرید تمامی این لوازم  برای شما الزامی است. شما با کمک  تیم فروش کیا صنعت پدیده فرزان به راحتی قادر خواهید بود لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. امید است این مطالب برای تان مفید بوده باشد.

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا