راهنمای خرید قطعات

راهنمای خرید دیسک و صفحه تویوتا

 

دیسک و صفحه کلاچ تویوتا در واقع قطعاتی مربوط به گیربکس و یا جعبه دنده بوده و واسطه میان موتور و گیربکس به شمار می‌روند. هنگام رانندگی تا موقعیتی که دنده‌ای انتخاب نشده، گیربکس هم آزاد خواهد بود. اما برای انتخاب دنده باید گیربکس در حالت کلاچ قرار بگیرد. این کار توسط صفحه کلاچ انجام خواهد شد. نحوه انتخاب و خرید دیسک و صفحه کلاچ برای اتومبیل‌های مختلف موضوع بسیار مهمی است. از جمله این خودروها می‌توان به خودروهای تویوتا اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم یک راهنمای خرید دیسک و صفحه تویوتا ارائه دهیم تا شما در هنگام خرید این قطعات با اشکال مواجه نشوید.

 

راهنمای خرید دیسک و صفحه تویوتا

دیسک و صفحه تویوتا از جمله لوازم یدکی تویوتا و ملزومات اساسی این خودروها به شمار می‌روند. دیسک‌ها و صفحات می‌توانند قدرت تولید شده به‌ وسیله‌ موتور را با استفاده از گیربکس به چرخ‌های خودرو انتقال دهند. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های به‌ کار رفته در گیربکس، مجموعه‌ای است که کیت کلاچ نام گرفته است. این مجموعه از قطعاتی از قبیل دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ به‌ وجود آمده است.
از آن‌ جایی‌ که اولین قطعه‌ای که در فرایند انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها درگیر خواهد شد، دیسک و صفحه است، بنابراین فشار بسیار زیادی بر روی این بخش وارد خواهد شد. از طرف دیگر این قطعه، مصرفی است. پس لازم است در برخی از مواقع به خرید و تعویض آن فکر کنید.
در حال حاضر این محصولات در انواع مختلفی تولید شده و با مدل‌های مختلف در بازار مصرف وجود دارند که هر کدام برای استفاده در خودرویی خاص طراحی و تولید شده‌اند. پیش‌ از خرید این قطعات باید برخی از نکات را در نظر داشته باشید تا خریدی مناسب را تجربه کنید.

در ادامه به برخی از نکات مهم پیش‌ از خرید دیسک و صفحه تویوتا اشاره خواهیم کرد.

 

1.برند و شرکت سازنده

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شما اطمینان می‌دهد دیسک و صفحه مناسبی برای خودروی تویوتای خود در نظر گرفته‌اید، برند و شرکت سازنده آن است. در حال حاضر شرکت‌های سازنده مختلفی این قطعات را طراحی و تولید نموده و روانه بازار مصرف می‌کنند.

برخی از این برندها به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص توانسته‌اند نام و آوازه بیشتری نسبت‌ به سایر برندها به دست آورده و جایگاه مناسب‌تری را در بازار به خود اختصاص دهند. از جمله این برندها می‌توان به برند والئو اشاره کرد که یک برنده فرانسوی در حوزه تولید قطعات یدکی بوده و در کشور ایران هم طرف‌داران بسیار زیادی دارد.
دیسک‌ها و صفحات والئو باعث می‌شوند شتاب خودروی شما افزایش یافته و پدال کلاچ نیز در هنگام کلاچ گیری نرم بوده و به‌ راحتی راننده هم کمک کند. به‌ همین دلیل بسیاری از افراد این قطعات را با این برند برای خودروی خود خریداری می‌کنند.
همچنین می‌توان برند سازنده دایکون را نام برد. شرکتی ژاپنی که در حوزه تولید لوازم یدکی فعال است. برند ژاپنی دیسک و صفحه دایکون، سعی کرده محصولات باکیفیتی را طراحی و تولید کند. این برند تلاش خود را به‌ کار گرفته تا دیسک‌هایی تولید نماید که اگر خودرو به‌ صورت روزانه هم مجبور باشد مسیرهایی پر از فراز و نشیب را طی کند، دچار مشکل نشود.

این دیسک‌ها و صفحات برای خودروهایی از قبیل تویوتا بسیار مناسب و کاربردی هستند. شما می‌توانید به خرید دیسک و صفحه تویوتا از برند سئوجین نیز دست بزنید که یک شرکت تولیدکننده کره‌ای بوده و دیسک و صفحات خود را را با نام سیکو، روانه بازار مصرف می‌کند.
شرکت آلمانی لوک نیز از دیگر برندهای سازنده دیسک و صفحه تویوتا است. شما می‌توانید قطعات بسیار با کیفیتی را از این برند فراهم کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیسک‌ها و صفحات لوک، عمر و دوام طولانی آن‌ها است.

بهتر است برای فراهم کردن قطعاتی از قبیل دیسک و صفحه تویوتا که قطعاتی بسیار مهم و حساس هستند به خرید از برندهایی دست بزنید که به اندازه‌ کافی در بازار مصرف شناخته‌ شده بوده و امتحان خود را پس داده‌اند. اگر قطعات خریداری‌ شده کیفیت کافی را نداشته باشند و کارایی مورد نیاز را به شما ارائه ندهند، مجبور خواهید بود دوباره هزینه کنید.

 

2.توجه به اصل و اورجینال بودن قطعه

یکی دیگر از نکات مورد نیاز پیش‌ از خرید دیسک و صفحه تویوتا توجه به اصل بودن این قطعات است. در حال‌ حاضر فروش قطعات خودروها به‌ صورت تقلبی و غیر اصل رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. در بیشتر موارد این لوازم پس‌ از نصب شدن بر روی خودروی شما کارآیی لازم را نداشته و امکان آسیب دیدن خودرو و یا دیگر قطعات آن‌ هم وجود دارد.

حتی اگر این لوازم با قیمت پایین‌تری هم در اختیار شما قرار بگیرند باز هم ارزش خرید نخواهند داشت. پس لازم است به خرید تجهیزات مورد نیاز خودروی خود به‌ صورت کاملاً اصل و اورجینال دست بزنید.

به این نکته توجه داشته باشید که قطعات اصل، نوع بسته‌بندی ویژه‌ای دارند. این محصولات به وسیله لیبل و یا برچسب شرکت سازنده خود، پلمپ شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

اما با این‌ وجود به این موضوع دقت کنید که دیسک و صفحه تویوتای غیر اصل و بی‌کیفیت را درون کارتن‌ها قرار نداده و آن‌ها را با برچسب و دسته‌بندی اصل به شما واگذار نکنند. بهتر است برای این خرید از نظرات یک متخصص بهره‌مند شوید تا فریب این افراد را نخورید.

 

3.توجه به فنر مارپیچ

همان‌طور که می‌دانید صفحه کلاچ به صفحه‌ای گفته می‌شود که بر روی یک دیسک کلاچ واقع‌ شده است. بر روی این صفحه، چندین لنت قرار گرفته‌اند. اگر این لنت‌ها به اتمام برسند اتومبیل شما از شتاب کافی و لازم برخوردار نخواهد بود. بر روی صفحات کلاچ، چندین عدد فنر نیز قرار گرفته‌اند.

در بعضی از مدل‌های صفحات کلاچ خودروها، فنرها به‌ صورت دو عددی در درون یکدیگر واقع شده‌اند. به این مدل‌ها اصطلاحا پری دامپر گفته می‌شود. اگر این فنرها دچار آسیب شده، ضعیف گردند و یا از جای خود کنده شوند، دنده‌های خودرو در جای خود قرار نخواهند گرفت.

پس بهتر است برای خرید فنر مارپیچ، این محصولات را از میان مدل‌هایی انتخاب کنید که فنرهای آن‌ها قوی‌تر بوده و کیفیت آن‌ها هم بالاتر است. در صورتی‌ که فنرهای مارپیچ خودروی شما از کیفیت کافی برخوردار نباشند، بزودی بریده خواهند شد.

لذا مجبور می‌شوید به تعویض صفحه دست بزنید. در حال‌ حاضر بهترین و مناسب‌ترین نوع فنر مارپیچ موجود در بازار، فنرهای مارپیچ پری دامپر هستند.

 

4.نرم و راحت بودن کلاچ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلاچ که بیشتر رانندگان خودروها به‌ دنبال دستیابی به آن هستند، نرمی و راحتی این قطعه است. نرم و راحت بودن کلاچ به نوع دیسک و صفحه آن ارتباط پیدا می‌کند.
در صورتی‌ که شما بتوانید به خرید دیسک و صفحه کلاچ با کیفیت بالاتر دست بزنید، به نرمی و راحتی کلاچ نیز دست پیدا خواهید کرد.

 

5.قیمت دیسک و صفحه تویوتا

بسیاری از افراد پیش‌ از خرید یک محصول به قیمت آن توجه نشان می‌دهند و سعی دارند محصولی را انتخاب و خریداری کنند که علاوه بر داشتن کیفیت کافی و ویژگی‌های مناسب، از قیمت مقرون‌ به‌ صرفه‌ای هم برخوردار شده باشد. این موضوع در هنگام انتخاب و خرید دیسک و صفحه تویوتا هم مطرح می‌شود.

بسیاری از دارندگان این خودروها تمایل دارند بدانند قیمت دیسک و صفحه در بازار مصرف به چه میزانی است.
لازم است بدانید که قیمت دیسک و صفحه خودروهای تویوتا با توجه به چند عامل و یا فاکتور مهم مشخص می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر قیمت این قطعات، برند و شرکت سازنده آن‌ها است.

محصولات ساخته‌ شده توسط برندهای مختلف از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده و کیفیت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. قیمت نهایی محصولات آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. برخی از برندها شناخته‌ شده‌تر و محبوب‌ترند.

پس اگر بخواهید دیسک و صفحه موردنیاز تویوتای خود را از این شرکت‌ها خریداری کنید باید قیمت بالاتری هم بابت آن پرداخت نمایید. در صورتی‌ که برخی از شرکت‌های سازنده، محصولات خود را با قیمت‌های پایین‌تری روانه بازار مصرف می‌کنند.

می‌توانید پیش‌ از خرید دیسک و صفحه تویوتا، میزان بودجه خود را در نظر گرفته و سپس به برند سازنده قطعات و خرید از آن فکر کنید. یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت این قطعات، اصل و یا غیراصل بودن آن‌ها است. محصولاتی که به‌ صورت اصل و اورجینال فراهم شده و روانه بازار مصرف می‌گردند، در حالت معمول، از قیمت بالاتری برخوردار شده‌اند.

در حالی که قطعات غیر اصل به‌ طور معمول با قیمت‌های پایین‌تری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.
اما با این‌ حال قطعات اصل و اورجینال، از گارانتی اصالت کالا برخوردار بوده و به‌ همراه خدمات پس از فروش مناسب هم در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. از سوی دیگر این قطعات، خودروی شما را با هزینه‌های گزاف تعمیر مواجه نمی‌کنند.

قیمت دیسک و صفحه تویوتا با توجه به نحوه و نوع خرید شما هم متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید این لوازم را به‌ صورت جزئی و یا خرد خریداری کنید و یا به خرید عمده دیسک و صفحه تویوتا دست بزنید. اگر تمایل به خرید عمده این قطعات داشته باشید، قادر خواهید بود لوازم مورد نیاز خود را با قیمت‌های پایین‌تری خریداری کنید.

از سوی دیگر شما می‌توانید این قطعات را با مراجعه به وب‌سایت‌هایی خریداری نمایید که لوازم یدکی خودروهای تویوتا را به‌ صورت بی‌واسطه و مستقیم در اختیار خریداران و متقاضیان قرار می‌دهند.

در این شیوه خرید دیسک و صفحه تویوتا، به دلیل قطع دست واسطه‌ها و دلالان، قطعات مورد نیاز خودروی خود را با قیمت پایین‌تری فراهم خواهید کرد. بیشتر وب‌سایت‌های اینترنتی عرضه کننده لوازم یدکی تویوتا، این قطعات را به شیوه‌ رقابتی و با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

 

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا