قطعات موتور و اگزوز

نحوه تعویض یا تقویت اگزوز تویوتا

چگونه اگزوز تویوتایتان را تعویض یا تقویت کنید

 

آیا مجبورید که سیستم اگزوز تویوتایتان را تعویض یا تقویت کنید؟ اگر چنین است؛ دو راهکار عالی برای انجام این کار می توان انجام داد:

  1. خودتان سیستم اگزوز کت بک بخرید و نصب کنید.
  2. در تعمیرگاه انباره‌ی اگزوز بخواهید که سیستم اگزو جدید برای تویوتایتان بسازند.

بیاید بیشتر به این دو موضوع بپردازیم. همچنین برای خرید لوازم و قطعات تویوتا می توانید از سایت لوازم یدکی خودرو اینفویدک استفاده نمایید.

 

  • خرید و نصب یک سیستم اگزوز کت بک

بیشتر سیستم‌های اگزوز کت بک، به صورت پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند. در‌حقیقت، برای این‌که این سیستم را نصب‌کنید فقط به چند ابزار ساده نیاز‌دارید. اگر کیفیت برایتان مهم است، بدانید که با سیستم اگزوز کت بک توسعه‌یافته تویوتا به مشکلی بر‌نمی‌خورید. این سیستم‌ها حتی بسیار با‌کیفیت‌تر از سیستم اگزوز کت بک موجود در بازار هستند. آن‌ها هم چنین به لحاظ کارکردی کیفیت بالا‌تری نسبت به سیستم‌های کارکرده‌ی نو دارند.

مجبور نیستید به جز شاید چند تا پیچ‌و‌مهره‌ی اگزوز، قطعه‌های دیگری بخرید. به احتمال زیاد، پیچ‌و‌مهره‌های سیستم اگزوزی که در حال حاضر دارید، زنگ می‌زند. پیچ‌و‌مهره‌های لوله‌ی اگزوز جدیدتان کار نصب را بسیار آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، از سیستم اگزوز جدیدتان هم بهتر محافظت می‌کند.

 

مزایای این کار

اگر خودتان سیستم اگزوز کت بک را بخرید و نصب کنید، سود بسیاری می‌کنید. برای مثال:

  • وقتی خودتان انجام‌می‌دهید، تجربه کسب‌می‌کنید. سیستم اگزوز کت بک توسعه‌یافته‌ی اصل ساخت شرکت تویوتا، بسیار کامل است و دستور‌کارش به راحتی قابل‌فهم است.
  • برای نصب بیش‌تر سیستم‌های اگزوز کت بک اصل ساخت شرکت تویوتا نیاز به هیچ جوشکاری‌ای نیست. بیش‌تر سیستم‌ها با پیچ و مهره به یکدیگر متصل‌می‌شوند.
  • هزینه‌ای به تعمیرکار برای نصب پرداخت نمی‌کنید.
  • برای تعویض سیستم اگزوز کت بک هم پول زیادی خرج نمی‌کنید. با هزینه‌ی بسیار مناسبی می توانید اگزوز کت بک مدل توسعه‌یافته‌ی مسابقه‌ای توسط شرکت سازنده را تهیه کنید. مخصوصاْ اگر از ما بخرید، به مطلوبتان می‌رسید. ما قطعه‌های تویوتای تولیدی اصل شرکت سازنده ازقبیل: سیستم‌های اگزوز کت بک توسعه یافته را به قیمت عمده می‌فروشیم.

 

معایب این کار

تنها به یک نکته‌ی منفی در مورد نصب سیستم اگزوز کت بک می‌توانید بپردازید. آن هم مربوط به طول زمانی است که صرف انجام این کار می‌شود، مخصوصاْ اگر آسانسور یا بالابر خودرو نداشته باشد اما زمانی که با نکات مثبت مقایسه می‌کنید ـ مخصوصاْ با هزینه‌ای که به تعمیرکار نمی‌دهید ـ این موضوع دیگر نباید چندان مسئله‌ی مهمی باشد.

تعویض اگزوز تویوتا در تعمیرگاه اگزوز

  1.  خرید انباره‌ی اگزوز، سیستم اگزوز خودرو تویوتایتان را نو می‌کند

می‌توانید خودرویتان را به تعمیرگاه اگزوز خودرو ببرید و از آن‌ها بخواهید که سیستم اگزوز جدید و سفارشی بسازند. یک تعمیرگاه خوب اگزوز، همه‌ی قطعات، ابزاز و تجهیزات لازم را برای ساخت سیستم اگزوز سفارشی‌اتان دارد.

 

مزایای این کار

ساخت سیستم اگزوز جدید با نصب انباره‌ی اگزوز در تعمیرگاه چندین مزایا دارد:

  • لازم نیست کاری انجام دهید.
  • یک تعمیرگاه خوب سیستم اگزوز باکیفیت و منایب می‌سازد. بنابراین، با مشکلات کارکردی وتجهیزاتی رو‌به‌رو نمی‌شوید.

 

معایب این کار

هم‌چنین با معایبی نیز همراه است.

  • کار پر هزینه‌ای است. مجبور به پرداخت هزینه‌ی تجهیزات و کارگران هستید.
  • سیستم اگزوز ممکن است خوب کار نکند. این امر بستگی به کیفیت تجهیزات و تعمیرکاری دارد که آن را تعبیه می‌کند.
  • مشکلاتی بسیاری پیش می‌آید مخصوصاْ اگر تعمیزکاری کار خود را به خوبی انجام ندهد. برای مثال، درست تعبیه نشود. چنین مسائلی می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل: کارکردی، تجهیزاتی یا نشت گاز‌های سمی شود.

 

کدام گزینه بهتر است؟

گزینه‌ی ارزان‌تر و مطمئن‌تر این است که خودتان سیستم اگزوز توسعه‌یافته‌ی تویوتا را نصب کنید. چون وقتی در تعمیرگاه انباره‌ی اگزوز تعبیه می‌شود، می تواند باعث مشکلات بسیاری شود. هیچ تضمینی نیست برای این‌که سیستم اگزوز با‌کیفیت تحویل‌بگیرید.

اگر سیستم اگزوز توسعه‌یافته مسابقه‌ای ساخت خود تویوتا را سفارش‌دهید، شما:

  • پول بسیاری پس‌انداز می‌کنید.
  • مطمئن هستید که نتنها خوب بلکه عالی کار می‌کند.
  • از کیفیت کار لذت می‌برید

 

آیا لوله‌ اگزوز همان دریچه‌ی اگزوز است؟

افراد بسیاری معتقدند که لوله‌ی اگزوز و دریچه‌ی اگزوز قطعات یکسانی هستند اما آن‌ها دو قطعه کاملاً مجزا هستند.

یک لوله اگزوز، در واقع به بخشی از سیستم اگزوز گفته می‌شود که زیر ماشین قرار دارد. لوله فضایی برای حرکت گازها از موتور به سمت انتهای ماشین ایجاد‌می‌کند.

دریچه‌ی اگزوز در واقع بخشی از سیستم اگزوز نیست بلکه بخشی از موتور است. بیش‌تر موتورها به ازای هر سیلندر یک دریچه دارند. ( برخی  موتورها با قدرت‌های بالا 2 دریچه دارند. برای مثال، اگر یک موتور 6 سیلندری v شکل دارید، این موتور 6 سیلندر دارد. دریچه‌ی اگزوز گازهای مصرفی را از محفظه احتراق آزادمی‌کند.

وقتی که سیستم اگزوزتان را تعویض یا تقویت می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که قطعات مناسبی می‌گیرید.

 

 

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا