قطعات برقی و الکتریکی

شایع ترین علائم خرابی شمع خودرو

علائم خرابی شمع خودرو به یک یا دو مورد ختم نمی شود و نشانه های مختلفی دارد. خرابی شمع خودرو دارای علت های منحصر به فردی می باشد. افراد ممکن است دچار این مشکل شده و خودشان متوجه این موضوع نشوند، با مطالعه ی این محتوا می توانید به صورت کامل و مفید در مورد علائم خرابی شمع خودرو و علت های خراب شدن شمع خودرو اطلاعات کافی به دست بیاورید.

در ماشین های بنزینی تنها راه برای انتقال سیگنال های الکترونیکی از سیم پیچ های احتراق شمع ها می باشند. این انتقال سیگنال الکترونیکی از سیم پیچ به منظور ایجاد جرقه می باشد تا شاهد احتراق هوا و سوخت در محفظه ی اشتعال باشیم. هر نوع وسیله ی نقلیه ی موتوری نیاز به شمع های مختص خود دارد. با توجه به این موضوع می توان به این نتیجه رسید که شمع ها جزء مهم خودرو ها و داشتن اطلاعات در مورد علائم خرابی شمع خودرو می تواند بسیار مفید واقع شود.

 

خراب شدن شمع خودرو

تفاوت یک شمع خوب و بد در سوزاندن سوخت است، یک شمع خوب به صورت موثر می تواند سبب سوزاندن سوخت در خودرو شود. قابل ذکر است که خراب شدن شمع خودرو و یا یک شمع نا مناسب باعث می شود تا خودرو اصلا روشن نشود. افراد برای این که بتوانند از شمع های خودرو محافظت کنند می بایست به صورت دوره ای آن ها را سرویس کنند.

شمع های هر خودرو مانند روغن موتور و فیلتر های هوا و سوخت نیاز به رسیدگی دارند. باید گقت که نوع سرویس و حتی تعویض شمع های خودرو با توجه به نوع خودرو و شیوه ی استفاده از خودرو مشخص می شود. در ادامه در ارتباط با علائم خرابی شمع خودرو اطلاعات جامع و کاملی ارائه خواهد شد.

 

انواع نشانه هایی که به عنوان علائم خرابی شمع خودرو شناخته می شود

از جمله شایع ترین نشانه های خراب شدن شمع خودرو مربوط به شتاب آهسته ی خودرو می باشد. زمانی که سیستم جرقه زدن خودرو با مشکل مواجه شود شتاب خودرو به شدت آهسته خواهد شد. پس از استفاده کردن از یک شمع برای مدت طولانی شاهد عدم کارایی آن خواهید بود. به این ترتیب که مقاومت درونی شمع افزایش می یابد و کارایی شمع کاهش پیدا می کند.

مورد دیگری که می بایست به علائم خرابی شمع خودرو اضافه شود مربوط به افزایش مصرف سوخت در خودرو می باشد. در صورتی که شمع خودرو دچار ایراد خاصی نباشد سوخت خودرو به صورت مناسب و به اندازه مصرف می شود. در صورتی که ماشین شما مصرف سوخت را به درستی انجام نمی دهد به احتمال بسیار بالا خراب شدن شمع خودرو علت این امر می باشد.

مورد بعدی که جزو شایع ترین علائم خرابی شمع خودرو است، خاموش شدن موتور می باشد. در صورتی که موتور خودرو خاموش شود به احتمال بسیار بالا شاهد بروز مشکل در سیستم جرقه زنی خواهیم بود. افراد برای رفع این مشکل می توانند نوک شمع ها را بررسی و از سلامت آن ها اطمینان یابند. باید گفت که افراد نباید اجازه دهند موتور خودرو به صورت نادرست به کارکرد خود ادامه دهد. این امر موجب کم تر شدن قدرت موتور و افزایش آلاینده های اگزوز خودرو خواهد شد.

از جمله دیگر علائم خرابی شمع خودرو می توان به صدای خشن موتور در دورهای آرام اشاره کرد. در صورتی که شمع های ماشین شما دچار خرابی شوند موتور خودرو در دور های آرام صدای بسیار خشنی تولید خواهد کرد. در صورتی که شاهد صدای خشن در دور های آرام از ماشین باشید بهتر است هر چه سریع تر اقدام به رفع مشکل خودرو نمایید. گفتنی است که در صورت توجه نکردن به این موضوع شاهد خرابی ها و خسارات بسیار زیادی خواهید بود.

شمع خودرو

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد مربوط به سخت روشن شدن موتور خودرو می باشد. این موضوع جزو رایج ترین علائم خرابی شمع خودرو است. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید به احتمال بسیار بالا شمع های خودروی شما دچار فرسودگی شده و می بایست این مشکل رفع شود.

 

دلیل خراب شدن شمع خودرو چیست؟

از جمله علت های خراب شدن شمع خودرو وارد شدن روغن به محفظه ی اشتعال است. در صورتی که این مشکل بروز کند نوک شمع ها کثیف و روغنی می شود و احتمال خرابی زودرس آن ها وجود دارد. این مورد بیش تر در خودرو های قدیمی دیده می شود و در ماشین های مدرن امروزی کم تر دیده شده است.

از جمله دیگر مواردی که سبب زود خراب شدن شمع خودرو می شود مربوط به گرم شدن متعدد نوک شمع می باشد. گرم شدن مکرر نوک شمع خودرو می تواند مربوط به وجود مشکل در سیستم خنک کننده باشد.

خرابی وایر خودرو نیز می تواند باعث خراب شدن شمع خودرو شود. وایر یک کابل است که برق مورد نیاز شمع خودرو رو تامین می کند. بنابراین می توان گفت که خرابی وایر می تواند بر روی کارکرد صحیح شمع تاثیر منفی بگذارد.

 

خرابی شمع خودرو چه عوارضی دارد؟

خراب شدن شمع خودرو می تواند مشکلات زیادی برای افراد به وجود بیاورد. اولین مشکلی که برای افراد در پی خراب شدن شمع خودرو به وجود می آید گرفته شدن وقت و کلافه شدن آن ها می باشد. افراد برای از بین بردن این مشکل ممکن است دردسر های زیادی را به خود ببینند و همین مورد باعث کلافه شدن آن ها شود.

عوارض فنی خراب شدن شمع خودرو مربوط به کاهش عملکرد بهینه ی خودرو می باشد. علاوه بر آن باید گفت که بروز مشکل در شمع های ماشین سبب افزایش مصرف سوخت خودرو می شود. همچنین باید گفت که رسیدن آسیب به اجزای تشکیل دهنده ی موتور خودرو از عوارض بسیار شایع خراب شدن شمع خودرو است.

مشکل در شمع های خودرو

جمع بندی علائم خرابی شمع خودرو

شمع خودرو به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده ی خودرو شناخته می شود. افراد می بایست در نگه داری و توجه به این قطعه نهایت دقت خود را به کار بگیرند. در صورتی بروز هرگونه مشکل برای شمع خودرو بهتر است در کم ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا