رپورتاژ

آیا بیمه خودرو خسارات گیربکس را پوشش می دهد؟

بیمه خودرو به طور کلی تعمیر یا تعویض گیربکس خودرو شما را پوشش نمی دهد مگر اینکه صدمه، ناشی از یک حادثه  تحت پوشش باشد. به عنوان مثال در صورت وقوع اتفاقاتی مانند تصادف یا برخورد یک جسم به خودروی شما، بیمه ممکن است هزینه تعمیر آسیب های وارد بر گیربکس شما را پرداخت کند.

 

آیا بیمه خودرو خسارات گیربکس را پوشش می دهد؟

مثال های زیر مربوط به شرایطی است که بیمه خودرو آسیب های وارد به گیربکس را پوشش می‌دهد:

پوشش آصا

گیربکس خودروی شما ممکن است بر اثر حوادث ناشی از آتش سوزی صاعقه و انفجار دچار آسیب شود. در این شرایط پوشش آصای بیمه بدنه خودرو می تواند به جبران خسارات پدیدآمده کمک کند.

پوشش تصادف

پوشش تصادف بیمه بدنه در صورتی که گیربکس شما بر اثر برخورد یک عامل خارجی دچار آسیب شود به کمک می آید. این برخوردها می تواند شامل تصادف با خودروی دیگر یا یک جسم مانند درخت یا دیوار باشد. علاوه بر بیمه بدنه، در صورتی که شما مقصر تصادف نباشید، بیمه شخص ثالث فرد خاطی می تواند در جبران هزینه های تعمیر گیربکس موثر باشد.

پوشش های اختیاری

برخی از آسیب ها مانند نفوذ مواد شیمایی ممکن است باعث ناکارآمدی گیربکس شما شود. در صورتی که پوشش های الحاقی بیمه بدنه را داشته باشید، می توانید از بیمه برای جبران خسارات استفاده کنید.

 

در چه صورتی گیربکس نیاز به تعمیر دارد؟

علائم زیر معمولا نشان دهنده مشکلات و نیاز به تعمیر خرابی گیربکس هستند.

1. اگر هنگام حرکت صدای دنگ‌دنگ یا وزوز می‌شنوید:

این نشانه معمولاً از وجود مشکل در گیربکس است و نشان‌دهنده آسیبی به قطعات داخلی گیربکس می‌باشد. صدای غیرطبیعی ممکن است ناشی از فرسودگی یا خرابی در دنده‌ها، روغن ناکافی یا کمبود روغن، یا مشکلات در آسیاب‌ها یا روغن‌ریزی باشد.

2. اگر گیربکس دیر عمل می‌کند:

این مشکل معمولاً به علت فرسودگی یا مشکلات در قطعات داخلی گیربکس رخ می‌دهد. احتمالاً سینکرون‌ها فرسوده شده‌اند یا مشکلات در سیستم هیدرولیکی گیربکس وجود دارد.

3. اگر بوی سوختگی از خودرو حس می‌کنید:

بوی سوختگی معمولاً نشانه از گرم شدن بیش‌ازحد روغن گیربکس است، که ممکن است به دلیل نشت روغن، سوزش زائده روغن یا فشار بالای داخل گیربکس باشد.

4. اگر از زیر ماشین مایع نشت می‌کند:

نشت مایع از گیربکس می‌تواند به مشکلات جدی در گیربکس اشاره کند، از جمله فرسایش قطعات داخلی، ترک خوردگی‌ها یا مشکلات در سیستم روغندهی.

5. اگر دنده به‌سختی جا می‌رود:

این مشکل معمولاً نشانه از فرسودگی یا خرابی در کلاچ، سینکرون‌ها یا دنده‌ها است. ممکن است نیاز به تعویض قطعات گیربکس باشد.

6. اگر ماشین در حالت خلاص است ولی سروصدا می‌کند:

این مشکل ممکن است نشانه از فشار ناصحیح روینده یا فرسایش قطعات داخلی گیربکس باشد. این مشکل معمولاً با تغییر روغن گیربکس حل نمی‌شود و نیاز به تعمیرات جزئی یا تعویض قطعات ممکن است.

7. اگر چراغ‌های چک موتور روشن می‌شوند:

این نشانه ممکن است به مشکلاتی در گیربکس یا سیستم‌های مرتبط با آن اشاره کند. این مشکلات می‌توانند متعدد باشند، از جمله نشت روغن، فشار ناصحیح روغن، یا مشکلات الکتریکی در سیستم گیربکس.

8. اگر پدال کلاچ درست کار نمی‌کند:

مشکلات در عملکرد پدال کلاچ ممکن است به مشکلات در سیستم کلاچ یا فرسایش قطعات داخلی گیربکس اشاره کند. این مشکلات ممکن است نیاز به تعمیرات جزئی یا تعویض قطعات داشته باشند.

9. اگر ماشین لرزش دارد و دور موتور بالا می‌رود:

این مشکل معمولاً نشانه از فرسایش قطعات داخلی گیربکس یا مشکلات در سیستم روغندهی یا سیستم هیدرولیکی گیربکس است. نیاز به تعمیرات جزئی یا تعویض قطعات ممکن است باشد.

10. اگر خودرو روی دنده است اما حرکت نمی‌کند:

این مشکل معمولاً نشانه از مشکلات جدی در گیربکس است، مانند نشت روغن، فرسایش قطعات داخلی، یا خرابی در کلاچ یا سیستم هیدرولیکی گیربکس. این مشکلات نیاز به تعمیرات جزئی یا تعویض قطعات دارند.

11. اگر اتومبیل‌تان قدرت کافی ندارد:

اگر موتور خودرو به‌درستی کار می‌کند اما ماشین قدرت کافی ندارد، این مشکل ممکن است از گیربکس ناشی باشد. این مشکل معمولاً به مشکلات در داخلی گیربکس، مانند فرسایش قطعات یا مشکلات در سیستم هیدرولیکی یا کلاچ، اشاره دارد و نیاز به تعمیرات جزئی یا تعویض قطعات دارد.

در هر صورت، اگر هر یک از این علائم در خودروی شما مشاهده می‌شود، توصیه می‌شود که به زودی به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص داده و تعمیرات لازم را انجام دهید. عدم تعمیر به موقع مشکلات جدی‌تر و هزینه‌ زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

خرید بهترین بیمه خودرو برای تعمیرات گیربکس

عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه، از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. برای خرید بهترین بیمه بدنه برای تعمیر گیربکس، بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

ضمناً، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌هایی کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملاً بی‌طرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

 

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا