رپورتاژ

حفاظت از موتور خودرو های سنگین با ضد یخ بهران دی

ضد یخ بهران دی، نوعی ضد یخ و ضد جوش است که توسط شرکت نفت بهران با بسته بندی های متنوع تولید می شود. این ضد یخ، با فرمولاسیون پیشرفته، از سیستم خنک کننده در برابر خوردگی، زنگ زدگی و یخ زدگی محافظت کرده و عملکرد مطلوب موتور را تضمین می کند. بهران دی، برای استفاده در خودرو های دیزلی سنگین و نیمه سنگین گزینه مناسبی می باشد.

 

ویژگی های ضد یخ بهران دی

به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و افزودنی های با کیفیت به کار رفته در ضد یخ بهران دی، این محصول دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که باعث حفاظت از عملکرد و سلامت سیستم خنک کننده می شود. همچنین ماده پایه این محصول اتیلن گلیکول است که علاوه بر تغییرات فیزیکی آب، انتقال حرارت را نیز به خوبی انجام می دهد. در ادامه ویژگی های ضد یخ بهران دی را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • محافظت قوی در برابر خوردگی و زنگ زدگی: بهران دی، با تشکیل یک لایه محافظ روی سطوح فلزی، از خوردگی و زنگ زدگی رادیاتور، واتر پمپ، شیلنگ و سایر قطعات سیستم خنک کننده جلوگیری می کنند.
  • افزایش نقطه جوش: اتیلن گلیکول موجود در ترکیبات ضد یخ بهران دی، باعث تغییرات فیزیکی در آب شده و نقطه جوش را در محلول 50/50 با آب، تا 109 درجه سانتی گراد بالا می برد.
  • کاهش نقطه انجماد: ضد یخ بهران دی، با کاهش نقطه انجماد در محلول 50/50 به همراه آب، تا دمای -37 درجه سانتی گراد، از یخ زدگی آب و تجهیزات خنک کننده جلوگیری می کند.
  • پایداری شیمیایی بالا: ضد یخ دی، در برابر تغییرات دمایی و شیمیایی پایداری خوبی از خود نشان می دهد و خواص خود را حفظ می کند.
  • سازگاری با آب: ضد یخ بهران دی، با انواع آب سخت و نرم سازگاری دارد و مشکلی برای سیستم خنک کننده ایجاد نخواهد کرد.
  • افزایش عمر مفید موتور: ضد یخ بهران دی، با حفظ دمای مناسب و حفاظت از قطعات موتور در برابر آسیب های حرارتی، عمر مفید موتور را افزایش می دهد.
  • فرمولاسیون پیشرفته: بهران دی، حاوی افزودنی های خاص است که باعث بهبود عملکرد و افزایش طول عمر ضد یخ می شود.

 

مشخصات فنی ضد یخ بهران دی

برای انتخاب ضد یخ مناسب سیستم خنک کننده مدنظر، باید مشخصات فنی ضد یخ بهران دی را مورد بررسی قرار دهید تا ضد یخی مناسب سیستم انتخاب نمایید. استفاده از ضد یخ نامناسب، ممکن است باعث خرابی موتور شود. در ادامه به مشخصات فنی ضد یخ بهران دی می پردازیم:

  1. پایه: اتیلن گلیکول
  2. رنگ: آبی
  3. نقطه جوش: در محلول 50/50 با آب، 109 درجه سانتی گراد
  4. نقطه انجماد: در محلول 50/50 با آب، -37 درجه سانتی گراد
  5. قلیاییت: 21
  6. PH: در محلول 50/50 با آب مقطر، 7.5
  7. دانسیته: در 15 درجه سانتی گراد، مطابق با استاندارد ASTM D1298

 

تفاوت بین ضد یخ ماشین سنگین و ماشین سبک

حفاظت از موتور خودرو های سنگین با ضد یخ بهران دی - تصویر 2

شاید پیش خود بگویید چه فرقی بین ضد یخ ماشین سنگین و سبک وجود دارد. آیا می توان از ضد یخ های مربوط به موتورهای سبک برای نوع سنگین استفاده کرد یا خیر؟ جواب این سوال خیر است. زیرا موتورهای سنگین مربوط به ماشین آلات بزرگ تجاری، کامیون، اتوبوس و … می باشند که گرمای تولیدی موتور آن ها نسبت به موتور خودرو های سواری بیشتر است.

در فرمولاسیون ضد یخ ماشین سنگین، به دلیل بار سنگین تر موتور و شرایط کاری سخت تر، حاوی افزودنی های بیشتری برای محافظت از قطعات موتور در برابر زنگ زدگی، خوردگی و تشکیل رسوب است. علاوه بر این افزودنی ها، حاوی افزودنی ضد اصطکاک بیشتری برای کاهش اصطکاک پمپ آب می باشد. ضد یخ دی، تمام نیاز های سیستم خنک کننده خودرو های سنگین را برطرف می کند.

انتخاب و خرید ضد یخ بهران دی

برای انتخاب و خرید ضد یخ بهران دی اصل و با کیفیت، علاوه بر مشخصات فنی این محصول، باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک خواهند کرد تا ضد یخی با اصالت و کیفیت خریداری نمایید. در ادامه به برخی نکات درباره انتخاب و خرید ضد یخ اصل، می پردازیم:

  1. خرید از مراکز معتبر: با خرید ضد یخ از مراکز معتبر مانند شرکت فیدار اویل، از اصالت و کیفیت کالا اطمینان داشته باشید. مراکز معتبر، تمامی اجناس خود را با تضمین اصالت و کیفیت به شما ارائه می نمایند.
  2. بررسی تاریخ تولید و انقضا: قبل از خرید، تاریخ تولید و انقضای محصول را بررسی کنید. از خرید ضد یخ هایی که تاریخ انقضای آن ها نزدیک می باشد یا گذشته است، خودداری نمایید.
  3. رنگ محصول: همان طور که در بخش های قبل اشاره کردیم، ضد یخ بهران دی به رنگ آبی تولید می شود. در صورتی که تغییر رنگ در محصول مشاهده کردید، از خرید آن اجتناب کنید. زیرا ممکن است ضد یخ خواص خود را از دست داده یا تقلبی باشد.
  4. مشاوره با کارشناسان: برای خرید این محصول، می توانید از کارشناسان در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. مشاوره با کارشناسان به شما کمک می کند تا ضد یخی مناسب تجهیزات خود را انتخاب و خریداری کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به fidaroil، قیمت ضد یخ بهران دی را استعلام گرفته و خریداری نمایید. سایت فیدار اویل با آدرس “fidaroil.com” مرجع بی نظیری برای استعلام قیمت و خرید انواع ضد یخ های بهران و پارس، مانند ضد یخ بهران بهمن و ضد یخ پارس سهند، می باشد. علاوه بر آن، شما می توانید با کارشناسان شرکت فیدار اویل تماس گرفته و راهنمایی های لازم را جهت خرید ضد یخ بهران دی، دریافت نمایید.

پایین محتوا

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا