بررسی جامع تویوتا کمری 2025
- نقاط قوت : سیستم هیبریدی قویتر، مصرف سوخت فوقالعاده، تغییرات جذاب فضای داخلی
- نکات منفی : فرمان بیحس، حذف گزینه موتور V-6، برخی امکانات کمکی راننده قیمت بالایی دارند
- جمع بندی : مدلهای جدید کمری که فقط بهصورت هیبریدی عرضه میشوند، از هر نظر بهتر شدند و ارتقاهای خوبی تو فضای داخلی و سیستم قوای محرکهشون دارند
تویوتا کمری 2025 هیبرید شاید هیجانانگیزترین انتخاب نباشد، اما بهخاطر قیمت مناسب، فضای جادار و کارایی بالا، محبوبیت زیادی دارد. برای سال ۲۰۲۵، این سدان خانوادگی ظاهری تازه گرفته و با حذف موتور V-6 و نسخههای غیرهیبریدی، حالا تنها با دو گزینه هیبریدی عرضه میشود. این مدلها که بهصورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ متحرک ارائه میشوند، تا ۲۳۲ اسب بخار قدرت دارند. تویوتا هنوز نسخه پلاگین-هیبرید کمری پرایم را معرفی نکرده است، اما احتمال دارد امسال شاهد آن نیز باشیم. داخل خودرو با تکنولوژیهای مدرن اطلاعات و سرگرمی و طراحی الهامگرفته از سدان بزرگتر کراون بهروز شده است، اما کمری هیبرید همچنان بهعنوان یک خودروی میانرده با رقبایی مثل هوندا آکورد و هیوندای سوناتا رقابت میکند.
چه مواردی در کمری 2025 جدید است؟
تویوتا کمری در مدل ۲۰۲۵ وارد نهمین نسل خود شده و با تغییرات ظاهری، کابین بازطراحیشده و پیشرانههای هیبریدی جدید عرضه میشود. این نسل تنها در نسخههای هیبریدی ارائه شده و مشتریان میتوانند بین دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ متحرک انتخاب کنند. برای خرید لوازم یدکی تویوتا به خصوص لوازم یدکی تویوتا کمری می توانید از اینفویدک استفاده نمایید.
قیمت تویوتا کمری 2025
قیمت تویوتا کمری ۲۰۲۵ در بازارهای جهانی از ۲۹٬۵۳۵ دلار شروع میشود و بسته به تیپ و آپشنها تا ۳۵٬۷۳۵ دلار میرسد. با توجه به اینکه کمری جدید فقط بهصورت هیبریدی عرضه میشود، قیمت پایه کمی افزایش یافته است، اما مدل LE از هیبرید نسل قبل ارزانتر است. از بین چهار مدلی که تویوتا در ابتدا ارائه میدهد، LE بهخاطر چرخهای کوچکتر، مصرف سوخت بهتری دارد، ولی ما مدل SE را که کمی اسپرتتر است، ترجیح میدهیم. این مدل سیستم تعلیق محکمتری دارد و امکانات استاندارد بیشتری ارائه میدهد. همچنین، آپشنهای جذابی مثل نمایشگر بزرگتر و سیستم چهارچرخ متحرک قویتر بهصورت انتخابی در دسترس هستند.
موتور، گیربکس و عملکرد
تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ با دو نوع پیشرانه هیبریدی عرضه میشود: یکی برای دیفرانسیل جلو و دیگری برای چهارچرخ متحرک. مدلهای دیفرانسیل جلو از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی استفاده میکنند که در مجموع ۲۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند، در حالی که مدلهای چهارچرخ متحرک یک موتور سوم نیز برای محور عقب دارند که توان کلی را به ۲۳۲ اسب بخار افزایش میدهد. هر دو مدل به گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) مجهز هستند.
این پیشرانهها شبیه به سیستمهایی هستند که در تویوتا پریوس استفاده میشوند، با این تفاوت که موتور بنزینی کمری ۲.۵ لیتری است، نه ۲.۰ لیتری مثل پریوس. در اولین تست رانندگی، متوجه شدیم که سیستم هیبریدی در شهر خیلی سریع واکنش نشان میدهد، بهخصوص به لطف قدرت خوب موتورهای الکتریکی.
با این حال، هیچ نسخهای از کمری ۲۰۲۵ به سرعت مدل قدیمی با موتور V-6 نمیرسد، که دلمان برای آن تنگ میشود. مدلهای SE و XSE سیستم تعلیق اسپرتتری دارند و در تست خودروی XSE، کنترل بدنه در پیچها بهتر بود، اما فرمان همچنان حس خوبی منتقل نمیکند.
0 تا 100 تویوتا کمری 2025
در تست ما (سایت caranddriver)، مدل تویوتا کمری XSE AWD مدل ۲۰۲۵ توانست در ۶.۸ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این سرعت بیشتر از مدل هیبریدی قبلی کمری است، اما همچنان به سرعت هیبرید هوندا آکورد نمیرسد.
مصرف سوخت و بازدهی در دنیای واقعی
طبق تخمین EPA، بهینهترین نسخه تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ مدل LE دیفرانسیل جلو است که در شهر ۵۳ مایل بر گالن ( تقریبا 4.7 لیتر ) و در بزرگراه ۵۰ مایل بر گالن ( تقریبا 4.4 لیتر ) مصرف دارد. در نسخه چهارچرخ متحرک، این ارقام به ترتیب ۵۱ و ۴۹ مایل بر گالن کاهش پیدا میکنند.
کممصرفترین مدل، نسخه XSE چهارچرخ متحرک است که طبق تخمین EPA در شهر ۴۴ مایل بر گالن ( 4 لیتر ) و در بزرگراه ۴۳ مایل بر گالن ( 3.9 لیتر ) مصرف میکند.
در آزمایش مصرف سوخت ما در بزرگراه با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت، مدل XSE AWD دقیقاً با تخمین خود یعنی ۴۳ مایل بر گالن مطابقت داشت. برای اطلاعات بیشتر درباره مصرف سوخت کمری، میتوانید به وبسایت EPA مراجعه کنید.
فضای داخلی، راحتی و ظرفیت بار
داخل کابین جادار تویوتا کمری 2025 هیبرید، فضای کافی برای راحتی بزرگسالان هم در صندلیهای جلو و هم عقب فراهم شده. طراحی داشبورد با یک قطعه تزیینی بزرگ که از سمت مسافر تا نمایشگر اطلاعات و سرگرمی کشیده شده، برجسته شده است.
صندلیهای پارچهای بهصورت استاندارد ارائه میشوند، همراه با کنترل خودکار دو منطقهای دما و دریچههای هوای عقب. مدلهای XLE و XSE امکانات بیشتری اضافه میکنند، از جمله صندلیهای چرمی، صندلیهای گرمشونده، فرمان گرمشونده، نورپردازی محیطی، شیشههای آکوستیک لمینتشده، آینه عقب با قابلیت تنظیم خودکار روشنایی و پشتسریهای قابل تنظیم برای صندلیهای عقب.
اطلاعات و سرگرمی و اتصال
نمایشگر استاندارد سیستم اطلاعات و سرگرمی ۸ اینچی است، اما مدل SE امکان ارتقا به نمایشگر بزرگتر ۱۲.۳ اینچی را دارد و این نمایشگر بزرگتر بهصورت استاندارد در مدلهای XLE و XSE ارائه میشود. هر دو نمایشگر از جدیدترین رابط کاربری نرمافزاری تویوتا استفاده میکنند که کاربری آن را ساده و سریع یافتهایم.
تمام مدلها به صفحهنمایش دیجیتالی پشت آمپر مجهز هستند، اما فقط در دو تیپ بالای XLE و XSE نسخه ۱۲.۳ اینچی کاملاً دیجیتال ارائه میشود. اپل کارپلی و اندروید اتو بهصورت استاندارد در تمامی تیپها وجود دارد و در همه نسخهها بهصورت بیسیم کار میکنند.
سیستم صوتی ۹ بلندگوی JBL یک آپشن ارتقایی است که فقط در مدلهای XLE و XSE ارائه میشود.
ایمنی و امکانات کمکی راننده
تمام مدلهای کمری 2025 هیبرید به مجموعهای استاندارد از امکانات کمکی راننده مجهز هستند که شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیاده و دوچرخهسوار، چراغهای جلوی خودکار با نور بالا، کروز کنترل تطبیقی و قابلیتی برای کمک به راننده در پیچها با اعمال آرام ترمز میشود.
برای اطلاعات بیشتر درباره نتایج تست تصادف کمری، میتوانید به وبسایتهای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) مراجعه کنید.
ویژگیهای ایمنی کلیدی:
- ترمز اضطراری خودکار استاندارد با قابلیت تشخیص عابران پیاده و دوچرخهسوار
- هشدار خروج از خط استاندارد و کمک به حفظ خودرو در خط
- کروز کنترل تطبیقی استاندارد با قابلیت متمرکز نگهداشتن خودرو در خط
مشخصات فنی تویوتا کمری XSE AWD مدل ۲۰۲۵
نوع خودرو
موتور جلو، دو موتور الکتریکی در جلو و عقب، چهارچرخ متحرک، سدان ۵ نفره با ۴ در
قیمت
- قیمت پایه(بازارهای جهانی): ۳۷,۲۶۰ دلار
- قیمت نمونه آزمایششده: ۴۵,۴۷۱ دلار
پیشرانه
- موتور: ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با چرخه آتکینسون، ۱۸۴ اسب بخار، ۱۶۳ پوند-فوت گشتاور
- ۳ موتور الکتریکی:
- جلو: ۱۳۴ اسب بخار، ۱۵۳ پوند-فوت
- عقب: ۴۰ اسب بخار، ۶۲ پوند-فوت
- توان کل: ۲۳۲ اسب بخار
- باتری لیتیوم یونی: ۰.۶ کیلوواتساعت
- گیربکس: اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT)/درایو مستقیم
شاسی
- سیستم تعلیق جلو/عقب: استرات/مولتیلینک
- ترمز جلو/عقب: دیسکی ۱۲.۰ اینچی خنکشونده/۱۱.۱ اینچی
- لاستیکها: Bridgestone Turanza EL440
- سایز: 235/40R-19 92V M+S
ابعاد
- فاصله محوری: ۱۱۱.۲ اینچ
- طول: ۱۹۳.۵ اینچ
- عرض: ۷۲.۴ اینچ
- ارتفاع: ۵۶.۹ اینچ
- حجم کابین جلو/عقب: ۵۳/۴۶ فوت مکعب
- حجم صندوق: ۱۵ فوت مکعب
- وزن: ۳۷۷۴ پوند
نتایج آزمایشات C/D
- شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت: ۶.۸ ثانیه
- ۱/۴ مایل: ۱۵.۱ ثانیه با سرعت ۹۴ مایل در ساعت
- شتاب ۰ تا ۱۰۰ مایل در ساعت: ۱۷.۱ ثانیه
- شروع غلتشی ۵–۶۰ مایل در ساعت: ۷.۱ ثانیه
- سرعت دنده آخر ۳۰–۵۰ مایل در ساعت: ۴.۰ ثانیه
- سرعت دنده آخر ۵۰–۷۰ مایل در ساعت: ۵.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت (محدود شده): ۱۱۵ مایل در ساعت
- مسافت ترمز ۷۰–۰ مایل در ساعت: ۱۸۲ فوت
- چسبندگی جاده، اسkidpad 300 فوت: ۰.۸۴ g
مصرف سوخت C/D
- مشاهدهشده: ۳۸ مایل بر گالن
- رانندگی بزرگراهی با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت: ۴۳ مایل بر گالن
- برد بزرگراهی با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت: ۵۵۰ مایل
مصرف سوخت EPA
- ترکیبی/شهر/بزرگراه: ۴۴/۴۴/۴۳ مایل بر گالن