رپورتاژ

پمپ درب پژو چیست؟چگونه عمل میکند؟

امروز میخواهیم یک مقاله کوتاه در مورد پمپ درب پژو 405 را برایتان شرح دهیم که پمپ درب پژو 405 چیست؟انواع پمپ درب پژو و نحوه عملکرد آن را برایتان کامل توضیح دهیم.

 

پمپ درب پژو چیست؟

پمپ درب پژو یک قطعه بسیار مهم در خودرو میباشد که وظیفه باز و بسته کردن درب های خودرو را به وسیله ریموت و یا سوئیچ بر عهده دارد.زمانیکه پمپ درب خودرو شما دچار مشکل میشود باید سریعا ان را تعویض کنید چون ممکن است مشکلات بیشتری را برای خودرو شما به وجود آورد.همچنین امنیت خودرو را به خطر می اندازد.

 

انواع پمپ درب پژو 405

پمپ درب 405 در دو مدل تولید شده است.پمپ 5 فیش پژو 405،پمپ 2 فیش پژو 405.

 

پمپ درب پژو 405 پنج فیش

همان طور که در بالا گفتیم پمپ درب پژو وظیفه باز و بسته کردن درب های خودرو را دارد.پمپ 5 فیش 405 یکی از محبوب ترین نوع پمپ های پژو میباشد.زیرا هم به درب عقب میخورد و هم به درب جلو ،پس نیازی نیست برای درب عقب و جلو جداگانه پمپ را نصب کنیم.

همچنین زمانیکه پمپ 5 فیش پژو 405 را بر رویه درب خودرو نصب میکنیم نیازی نیست درها را جداگانه قفل و باز کنیم.زمانیکه درب راننده را باز و یا قفل میکنیم همه درب های آن هم زمان باز و بسته میشوند.

پمپ 5 فیش پژو 405 فقط مختص پژو نمیباشد بلکه با برخی از خودرو های دیگر یکسان هستند.مانند سمند،دنا پلاس معمولی،پرشیا و پژو 405 قدیم .

پمپ 5 فیش پژو دارای برندهای متفاوتی میباشد که یکی از بهترین آنها پمپ 5 فیش پژو متک میباشد زیرا هم کیفیت بسیار بالایی را دارد و هم قیمت مناسبی را دارد.یدک فیت پخش کننده تمامی پمپ های خودرو در تهران و شهرستانها میباشد.

 

پمپ 2 فیش پژو 405

پمپ دو فیش پژو 405 فقط برای درب عقب استفاده میشود و در بعضی مواقع برای درب شاگرد هم استفاده میشود.ولی نسبت به پمپ 5 فیش فروش کمتری را دارد .یکی از بهترین برند های پیشنهادی برای پمپ دو فیش پژو متک میباشد.که نمایندگی آن در یدک فیت موجود است .

 

علائم خرابی پمپ درب 405

یکی از علائم نشان دهنده پمپ خراب این است که زمانیکه درها خودرو را قفل مکنید قفل دوباره برمیگردد و تمام درب ها باز میمانند.و یا زمانیکه درب راننده را قفل میکنید بقیه درها هم زمان با آن قفل نمیشوند و باز میمانند.و یا هنگام قفل کردن درب ها با ریموت یا سوئیچ داخل درب صدا میدهد که نشان دهنده پمپ خراب میباشد.

یکی از مهم ترین دلایل خرابی پمپ های خودرو بیش از حد کارواش بردن خودرو میباشد و یا مدت طولانی زیر باران موندن خودرو باعث خرابی پمپ درب شما میشود.

 

خرید عمده پمپ درب پژو 405

خرید پمپ درب پژو 405 پنج فیش از هر فروشگاهی اشتباه میباشد زیرا امروزه به دلیل افزایش تولید کنندگان قطعات خودرو جنس فیک در بازار زیاد شده است .پس در هنگام خرید باید دقت کنیم که جنس اصل را به ما بدهند.یدک فیت پخش کننده تمامی لوازم شیشه اتومبیل در تهران و شهرستانها میباشد.

پخش عمده لوزام شیشه اتومبیل

دلایل اصلی خراب شدن پمپ درب 405

  • درست باز و بسته نشدن درب های خودرو
  • گیر کردن درب خودرو 405
  • نفوذپذیری فنربندی درب پژو
  • ایجاد صداهای عجیب در درب
  • آب و خاک گرفتگی پمپ درب

 

تعویض پمپ درب پژو 405

اول از هر چیزی لازم به ذکر است که بگوییم اگر فنی نیستید بهتر است کار به متخصص آن بسپارید.اما اگر دست به آچار باشید به راحتی میتوانید پمپ درب پژو را تعویض کنید.

اول از همه باید آچار های مورد نیاز را فراهم کنید مانند:پیچ گوشتی ،دو سو چارسو ،انبردست و سیم چین.

دستگیره درب پژو 405 را باز میکنیم و پوشش پلاستیکی را جدا میکنیم.

در ادامه سیم برق پمپ را جداکرده و پمپ را باز میکنیم.

پمپ جدید را دقیقا در جای خود قرار میدهیم و پوشش پلاستیکی را دوباره میبندیم.

در آخر چندین بار تست را انجام میدهیم که مطمئن شویم پمپ را درست نصب کرده اییم.

یکی دیگر از قطعات مهم خودرو قفل مکانیکی خودرو میباشد .که همانند پمپ درب خودرو امنیت و باز و بسته کردن درب های خودرو را برعهده دارد.البته لازم به ذکر است که بدانید قفل مکانیکی با قفل مرکزی کاملا متفاوت بوده و نباید این دو را باهم اشتباه بگیریم.

 

قفل مکانیکی درب جلو 206

قفل مکانیکی 206 یکی از پر فروش ترین قفل های مکانیکی میباشد.که باید بدانید قفل مکانیکی درب جلو و درب عقب و حتی کاپوت و صندوق کاملا متفاوت بوده و به صورت جداگانه بر رویه خودرو نصب میگردد.

اما قفل مکانیکی 206 با 207 کاملا یکی هستند و هیچ فرقی با هم ندارند.قفل مکانیکی درب جلو 206 مانند تمام قطعات دیگر خودرو دارای برند های متفاوتی میباشد که ما شما را با برخی از پر فروش ترین و با کیفیت ترین آنها آشنا میکنیم.

قفل مکانیکی ایساکو(شرکتی)،مهرگام پارت ،قفل ایران ،کیکو،پیشرفت و برند عظام.که همه برندهای نام برده بسیار با کیفیت و دارای گارانتی میباشد.

قفل مکانیکی درب جلو 206

تشخیص قفل مکانیکی 206 خراب از سالم

اگر شما عزیزان میخواهید بدانید که قفل مکانیکی درب خودرو شما خراب است یا نه باید به چند مورد اشاره کنیم:اگر قفل مکانیکی 206 خراب باشد یا ایرادی داشته باشد هنگام قفل درب ها قفل دوباره بر میگردد و یکی از درها باز میماند و یا زمانیکه سوئیچ را باز میکنیم پشت کیلومتر آن ایراد قفل نوشته میشود مثلا قفل درب عقب راست و یا قفل درب جلو چپ.

پس متوجه میشویم که قفل مکانیکی درب خراب است و باید تعویض گردد.در صورت مشاهده مشکل در قفل مکانیکی باید سریعا قفل را تعویض کنید چون قفل مکانیکی خراب بر رویه قفل کودک تاثیر منفی میگذارد و باعث میشود قفل های مکانیکی سالم را هم خراب کند.

جهت خرید قفل مکانیکی 206 میتوایند با یدک فیت تماس بگیرید و در هر کجا که هستید سفارش خود را از طریق واتساپ برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن بدستتان برسد.

قفل مکانیکی پژو

قفل مکانیکی خودرو ها با هم متفاوت هستند مثلا در قفل مکانیکی پژو 405 هم طرح قدیم داریم و هم جدید . باید بدانید که زمان سفارش حتما درب عقب و جلو و قدیم و جدید ان را ذکر کنید.

 

جمع بندی کلی:

پمپ درب پژو 405 و قفل مکانیکی 206 و پژو 405 و تمامی لوازم شیشه اتومبیل را میتوانید با مناسب ترین قیمت ها از یدک فیت خریداری کنید.

پایین محتوا

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا