رپورتاژ

حفظ سلامت انواع موتور خودرو با ضد یخ بهران بهمن

ضد یخ بهران بهمن، نوعی ضد یخ و ضد جوش است که محصول اصل آن به رنگ سبز و با ترکیب مواد اتیلن گلیکول و افزودنی های ویژه توسط شرکت نفت بهران طراحی و توزیع می شود. از ضد یخ بهران بهمن برای محافظت از سیستم خنک کننده خودرو در فصل سرد و گرم سال، در خودرو های دیزلی و بنزینی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ویژگی ها و مشخصات ضد یخ بهران بهمن

ضد یخ بهران بهمن، با ترکیب مواد افزودنی ویژه و اتیلن گلیکول، ویژگی های منحصر به فردی ساخته است که نیاز های هر سیستم خنک کننده را برآورده می کند. در ادامه به برخی ویژگی های ضدیخ بهران بهمن می پردازیم:

  • جلوگیری از یخ زدگی: در فصول سرد، اتیلن گلیکول موجود در ترکیبات ضد یخ بهران بهمن، نقطه جوش آب را از طریق ایجاد پیوند هیدروژنی با مولکول های آب، کاهش می دهد و از یخ زدگی آب موجود در سیستم خنک کننده، جلوگیری می کند.
  • افزایش نقطه جوش: همچنین اتیلن گلیکول، با تغییر خواص فیزیکی آب، باعث بالا رفتن نقطه جوش آب شده و از جوش آمدن موتور در فصول گرم نیز جلوگیری می نماید.
  • محافظت از قطعات فلزی: به دلیل وجود مواد بازدارنده خوردگی و پایداری شیمیایی عالی در ضدیخ بهران بهمن، این ضد یخ، با ایجاد یک لایه محافظ روی سطح فلزات، از تماس مستقیم فلز با آب و اکسیژن جلوگیری کرده و در برابر واکنش های شیمیایی با فلزات نیز مقاوم است.
  • سازگاری با انواع فلزات: ضد یخ بهران بهمن، از فلزات آلومنیوم، مس، چدن و فولاد که در انواع موتور ها وجود دارند، به خوبی محافظت کرده و از خوردگی و زنگ زدگی آن ها جلوگیری می کند.
  • پاک کنندگی و رسوب زدایی: ضد یخ و ضد جوش بهران بهمن، با افزودنی های خاص باعث شکستن و جداشدن رسوبات از قطعات فلزی شده و با ایجاد یک لایه محافظ روی سطوح فلزی، از چسبیدن رسوبات به فلز، جلوگیری می کند.

 

مشخصات ضد یخ بهران بهمن

برای انتخاب ضد یخ مناسب سیستم خنک کننده، باید مشخصات ضد یخ را بررسی نمایید. در ادامه به مشخصات ضد یخ بهران بهمن می پردازیم:

  • مواد پایه: اتیلن گلیکول
  • نقطه انجماد: در محلول 50/50 آب، -37 درجه سانتی گراد
  • نقطه جوش: در محلول 50/50 آب، 109 درجه سانتی گراد
  • PH: در محلول 50/50 آب مقطر، 7.5
  • دانسیته یا چگالی: در 15 درجه سانتی گراد، 1115

تمامی مشخصات فنی ذکر شده، توسط آزمون ASTM، به دست آمده اند.

این محصول دارای مهار کننده تثبیت شده بوده و خبری از آمین ها و فسفات ها در بهران بهمن نیست. همچنین در ساختار مولکولی این محصول پرطرفدار از اسید آلی و نیتریت به همراه سیلیکات استفاده شده است که یک حفاظت کامل در برابر فرسایش و خوردگی در ماشین آلات سنگین ایجاد می کند که بسیار قابلیت مهمی می باشد. همچنین سازگاری بالایی با آب سخت داشته و از تولید ژل سیلیکال جلوگیری می کند.

 

نکاتی درباره خرید ضد یخ بهران بهمن

حفظ سلامت انواع موتور خودرو با ضد یخ بهران بهمن - تصویر 2

هنگام انتخاب و خرید ضد یخ بهران بهمن، به نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه کنید تا از اصالت و کیفیت محصول، همچنین عملکرد مطلوب سیستم خنک کننده مد نظر اطمینان داشته باشید:

  1. اصالت محصول: ضد یخ بهران بهمن دارای هولوگرام شرکت بهران روی بسته بندی آن می باشد. همچنین برای اطمینان از خرید محصول اصل و با کیفیت، از فروشگاه های معتبر مانند شرکت فیدار اویل این محصول را خریداری کنید.
  2. نوع خودرو: این ضد یخ برای استفاده در خودرو های بنزینی و دیزلی مناسب است. برای اطمینان بیشتر به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کرده و مشخصات خنک کننده مورد نیاز خودرو مد نظر را با مشخصات این ضد یخ مطابقت دهید.
  3. نسبط اختلاط: در هنگام استفاده از ضد یخ و ضد جوش بهران بهمن، طبق دستور العمل روی بسته بندی، نسبت 50/50 با آب را رعایت کنید.
  4. فصل سال: در مناطق سردسیر یا در فصل سرد، استفاده از این ضد یخ با درصد غلظت بیشتری نسبت به آب توصیه می شود. در مناطق گرمسیر یا فصل گرم نیز، استفاده از این ضد یخ با درصد غلظت کمتر مناسب می باشد.
  5. تاریخ تولید و انقضا: محصولاتی که مدت زمان زیادی از تولید آن ها گذشته باشد، ممکن است خواص و کیفیت خود را از دست داده باشند.

 

عوامل موثر بر قیمت ضد یخ بهران بهمن

برخی عوامل به طور مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت ضد یخ بهران بهمن موثر می باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  1. حجم خرید: خرید در حجم و بسته بندی های بزرگ تر، قیمت واحد بر لیتر کمتری دارد.
  2. نوسانات بازار ارز: به دلیل واردات برخی مواد اولیه، تغییرات قیمت بازار ارز، به طور قابل توجهی بر قیمت این محصول تاثیر می گذارد.
  3. مکان خرید: فروشگاه های معتبر مانند فیدار اویل، محصولات خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می دهند.

شما می توانید از طریق مراجعه به سایت فیدار اویل با آدرس “fidaroil.com” قیمت انواع محصولات بهران مانند قیمت ضد یخ بهران بهمن و ضد یخ بهران مهر را استعلام بگیرید. همچنین fidaroil تمامی محصولات خود مانند روغن کمپرسور، روغن گیربکس و انواع گریس نسوز را با تضمین اصالت و کیفیت، ارائه می دهد.

پایین محتوا

اینفویدک

اینفویدک | سایت نقد، بررسی، آموزش، راهنمای خرید لوازم و قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین + نکات تعمیراتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا